حضور نینیکس در نمایشگاه تلکنولوژی دوبی GITEX

توسط |۱۷ مهر ۱۳۹۶|مصاحبه|

شرکت نینیکس در طی سال ۹۵ موفقیت های بسیاری را پشت سر گذاشت و توانست در بسیاری از آخر هفته های استارتاپی خود را ارائه دهد و گزارش های بسیاری نیز برای سازمان‌های مرتبط ارسال شد و بسیاری از سرمایه گذاران و استارتاپ های ایرانی با نینیکس آشنا شدند.

از این رو پس از بررسی تیم فنی اتاق بازرگانی تهرانی تیم نینیکس در کنار ۱۱ تیم دیگر امکان حضور در نمایشگاه جیتکس دبی GITEX را با هزینه اتاق بازرگانی تهران دریافت نمود.

در ۳۷ امین دوره این نمایشگاه که هرسال در دبی برگزار می شود شرکت های حوزه‌ی تکنولوژی از سراسر دنیا آخرین دستاوردها و محصولات خود را ارائه می دهند.

در کنار این نمایشگاه نیز بخش به عنوان آینده استارتاپ (Startup-Futures) نیز قرار داشت که سالنهای بزرگی را به استارتاپ های موفق زا سراسر دنیا اختصاص داده بود ند.

از ایران نیز ۱۲ تیم از سمت اتاق بازرگانی تهران و ۶ تیم از سوی الکام استارز و تعدادی تیم نیز بصورت مستقل شرکت کرده بودند.

در هنگام برگزاری تیم نینیکس با استقبال بی نظیر مخاطبین و سرمایه گذارانی از کشور های بلژیک، کره جنوبی و امارات مواحه شد و توانست در کنار دیگر تیم ها محصول خود را بخوبی ارائه نماید.

متاسافانه کارشکنی های دولنت عربستان و دخالت ها در مسابقات و جوائز این دوره باعث شد هیچ کدام از تیم های ایرانی حائز جوایز این دوره نشوند اما به نسبت تمامی کشورها استارپ های ایرانی از کیفیت ایده و خلاقیت و پشتکار بالاتری برخوردار بودند و از نظر فنی و بازاریابی بسیار پیش گام و با پشتوانه ظاهر شده بودند.

تنها مشکلی که بنظر می رسید گریبان گیر تیم های ایرانی است و دیگر کشورها دچار آن نبودند کم بود سرمایه اولیه و حمایت های مالیاتی و مالی دولت بود که انشالله در ایران نیز در آینده این مشکلات کمتر دیده شود.

همچنین حضور نمایندگان مجلس و آقای دکتر سبجانی فر رئیس کمیته ICT مجلس نیز دلگرمی تیم های شکرت کننده در این نمایشگاه بود .